Adaylar Sosyal Medyada Ne Kadar Konuşuldu?
Saat: 12:15
Yerel seçim ile ilgili yapılan 10 milyonlarca paylaşımda, Belediye Başkan Adayları’na dair gelişmeler ve yorumlar öne çıkıyor.
Bir süredir gündemde olan 31 Mart Yerel Seçimleri; adayların belirlenmesi, seçim kampanyaları, adaylar arası polemikler, vaatler gibi birçok başlıkla medyada da yer buluyor.
Hem gelişmelerin yayınlanması hem de görüşlerin paylaşılmasıyla öne çıkan medya mecrası ise sosyal medya. Yerel seçim süreci ve adaylar, sosyal medyada milyonlarca paylaşımda yorumlandı.
MTM Medya Takip Merkezi’nin profesyonel sosyal medya dinleme platformu DigiLUP verilerine göre, sosyal medyada son 1 ayda en fazla konuşulan konular arasında yerel seçim var. Yerel seçim ile ilgili yapılan 10 milyonlarca paylaşımda özellikle Büyükşehir Belediye Başkan Adayları’na dair gelişmeler ve yorumlar öne çıkıyor.
MTM’nin, DigiLUP teknolojisi ve uzman kadrosuyla gerçekleştirdiği, Büyükşehir Belediye Başkan Adayları’nın sosyal medya yansımalarına dair araştırmanın detayları haberimizde.
Bazı iller öne çıktı
DigiLUP’da yapılan incelemede, adayların; Twitter’da İsim, Mention ve Hashtagleri taranarak, son 1 ayda sosyal medyaya yansıyan ileti sayıları tespit edildi.
Ulaşılan verilere göre bazı illerin öne çıktığı görüldü. Yerel seçim gündeminde, Ankara, İstanbul, İzmir’in yanı sıra, Hatay, Adana, Şanlıurfa da Büyükşehir Belediye Başkan Adayları ile en fazla konuşulan iller oldu.
Sosyal Medyada Öne Çıkan İller
No İller İleti Sayısı
1 İstanbul 8.276.095
2 Ankara 2.162.661
3 İzmir 892.413
4 Hatay 608.700
5 Adana 358.268
6 Şanlıurfa 283.800
7 Antalya 272.827
8 Bursa 252.080
9 Gaziantep 247.454
10 Malatya 234.800
*Veriler, MTM Medya Takip Merkezi Sosyal Medya ölçümleme servisi DigiLUP'ın, son bir ayda Twitter üzerinden yaptığı araştırma sonucundan derlenmiştir.
En fazla yorumlanan aday Murat Kurum
Sosyal medya kullanıcıları en fazla, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı için aday olan Murat Kurum ve Ekrem İmamoğlu’ndan bahsetti.
1 aylık sosyal medya sonuçlarında, Ak Parti adayı Murat Kurum’a 6 milyon 300 bin postta yer verilirken, CHP adayı Ekrem İmamoğlu’na 1 milyon 600 bin postta yer verildi.
Murat Kurum’un sosyal medya yansımalarında, en fazla etkileşim alan postlar, Kurum’un açıklamalarında yer verdiği detaylarla ilgili yorumları içerdi.
Ekrem İmamoğlu ile ilgili sosyal medya yansımalarında ise, İmamoğlu’nun bugüne kadar hayata aldığı çalışmalar, İBB adayları arasındaki polemikler ve siyasi yorumlar en fazla etkileşimi alan paylaşımlar oldu.
Ankara’nın 3 adayı ilk sıralarda
Ankara Büyükşehir Belediyesi adaylık süreci sosyal medyada oldukça yorumlandı. Mevcut başkan Mansur Yavaş ile diğer partilerin adayları öne çıkan konulardan oldu. Sosyal medyada en fazla yorumlanan Ankara Büyükşehir Belediyesi Ak Parti Adayı Turgut Altınok iken, en çok yorumlanan diğer adaylar sırasıyla Mansur Yavaş, Suat Kılıç, Cengiz Topel Yıldırım, Utku Reyhan, Zafer Burak Hasar, Hüseyin Bartu Soral, Salih Koç oldu.
Turgut Altınok ile ilgili sosyal medyada en fazla etkileşim alan paylaşımlarda, Altınok’un seçim kampanyası kapsamındaki açıklamaları yorumlandı.
Hatay’daki yarış da sosyal medyada
Yerel seçim sürecinde en fazla tartışma konusu olan bir diğer il Hatay oldu. Hatay Büyükşehir Belediyesi için aday olan siyasetçiler de sosyal medyada çok konuşuldu.
CHP’nin, mevcut belediye başkanı Lütfü Savaş’ı aday göstermesinden sonra, 6 Şubat depreminde yaşananlar hatırlatılarak, Savaş ile ilgili sosyal medya yorumları yapıldı.
Tartışmalarda öne çıkan isimlerden Gökhan Zan’ın Türkiye İşçi Partisi’nden adaylığı açıklanınca, sosyal medya yansımaları arttı.
Hatay Büyükşehir Belediye Başkan Adayları için yapılan toplam 608 bin 7 yüz iletinin, 275 bin 600 adedinde Gökhan Zan, 260 bin adedinde Lütfü Savaş yorumlandı.
Adayların Sosyal Medya İleti Sayısı