A24.com.tr » ekonomi » Škoda 130. yılını kutluyor

Škoda 130. yılını kutluyor

Škoda 130. yılını kutluyor

Škoda, 2024 yılını güçlü satış performansıyla tamamladı.

Buna göre 2024’te 926 bin 600 adetlik araç satışı gerçekleştiren Škoda, bir önceki yıla göre satışlarında yüzde 6.9’luk bir artışa imza attı. 2025’te 130. yılını kutlamaya hazırlanan markanın satış başarısına Yüce Auto-Škoda’nın da Türkiye’de kırdığı rekor önemli katkı sağladı. Türkiye pazarı, 2024 yılında yaklaşık 44 bin adetlik satış rakamına ulaşarak, markanın en fazla büyüme gösterdiği ülkeler arasında yer aldı.

Škoda, Türkiye’deki satışlarını yüzde 25’in üzerinde artırdı

Škoda’nın en büyük pazarı, yüzde 18.5 artışla 187 bin 100 aracın satıldığı Almanya olmaya devam etti. Türkiye ise, adetsel olarak markanın en büyük satış başarısı yakaladığı pazarlardan biri oldu ve Yüce Auto-Škoda, yüzde 25’in üzerinde büyüme gerçekleştirilerek 43 bin 972 adetle tüm zamanların rekorunu kırdı. 2024 yılında Škoda’nın Türkiye'de en çok tercih edilen modeli, yenilenen tasarımı ve gelişmiş teknolojileriyle öne çıkan Octavia oldu; bu model, 11.616 adetlik satış rakamına ulaştı. Markanın B-SUV segmentindeki temsilcisi Kamiq ise 9.280 adetlik satışla en çok tercih edilen ikinci model oldu.

Segmentinin lideri Superb, Türkiye'de 9.305 adet satışa ulaşarak hem perakende hem filo müşterilerinin öncelikli tercihi oldu. Škoda'nın hatchback gövdeli modeli Scala ise 3.889 adetlik satış rakamıyla yılı tamamladı.

Ağustos ayında yenilenmiş versiyonuyla Türkiye pazarına sunulan ve SUV segmentinin popüler modelleri arasında yer alan Yeni Škoda Kodiaq, 5 ayda 3.724 adet satış gerçekleştirdi. Geniş iç hacmi ve dinamik tasarımıyla dikkat çeken Fabia, bu dönemde 3.255 adetlik satış rakamına ulaşırken, markanın kompakt SUV segmentindeki modeli Karoq ise 2.903 adetlik satışla yılı tamamladı.

Škoda’nın en büyük diğer pazarları 84 bin 500 satış hacmiyle Çek Cumhuriyeti ve 78 bin 700 adetle İngiltere olmaya devam etti. Škoda’nın Avrupa’daki yüksek performansı, markanın bu bölgede en çok tercih edilen dördüncü otomobil üreticisi olmasını sağladı.

Škoda, Batı Avrupa’da yüzde 12 artışla 538 binin üzerinde araç satışı gerçekleştirirken Orta Avrupa’da bu rakam yüzde 3.8 artışla 192 bin 100 oldu. Böylece Škoda, Doğu Avrupa, Hindistan ve Çin’de satılan araçlar da dahil edildiğinde 2023 yılındaki 866 bin 800 adetlik performansı, 926 bin 600 araç satarak geride bıraktı.

Škoda modelleri ilgi odağı olmaya devam etti

Škoda’nın güncellenen ürün gamı, 2024 yılı boyunca yüksek satış performansıyla dikkat çekti. Global olarak en çok tercih edilen model yüzde 12 artışla 215 bin 700 adet satılan Octavia olmaya devam ederken, onu 125 bin adetle Kamiq, 117 bin adetle Fabia, 114 bin 500 adetle Kodiaq, 109 bin 400 adetle Karoq izledi.

Artan rekabete ve elektrikli araçlara yönelik talebin sektör genelinde yavaşlamasına rağmen, Enyaq ürün ailesi yüksek talep görmeye devam etti. 2024 yılında toplamda 79 bin 500 adet Enyaq satılırken bu model birçok pazarda en çok tercih edilen elektrikli otomobil olma unvanına erişti. Sadece Almanya’da  25 binin üzerinde Enyaq kullanıcısıyla buluştu. Global satış adedi olarak Enyaq modelini 72 bin 800 adetle Superb, 56 bin 300 adetle Scala, 19 bin 300 adetle Kushaq ve 16 bin adetle Slavia takip etti.

Elektrikli modelleriyle 2025’te satış adetlerini artıracak

2024'te tanıtılan Enyaq ve Elroq modelleriyle birlikte Škoda, 2025'e de güçlü bir giriş yapıyor. İlk jenerasyonuyla Avrupa pazarında başarısını kanıtlamış Enyaq modelinin makyajlanması ve kompakt SUV segmentindeki ilk tam elektrikli Škoda unvanına sahip Elroq, Škoda'nın elektrikli mobilitedeki iddiasını ortaya koyuyor.

2025’in ilk yarısında Türkiye’de de satışa sunulacak makyajlı Enyaq ve Elroq için hazırlıklarına 2024’ün ilk günlerinde başlayan Yüce Auto-Škoda, yetkili satıcı ve servislerine 360 kW’lık şarj altyapısı kurulumlarını gerçekleştirdi. Ayrıca Yüce Auto, elektrikli otomobil kullanımının yaygınlaşmasının desteklemek amacıyla menzil kaygısını ortadan kaldırmaya imkan sunacak mobil şarj araçlarını da elektrikli modellerinin Türkiye’ye gelmesiyle birlikte hizmete sunmaya hazırlanıyor.

Üretim, satış, elektrifikasyon ve tarih 2025’te bir arada olacak

Škoda'nın Hindistan'daki genişleme süreci 2025'te, bu pazara özel geliştirilmiş ve yerel olarka üretilecek Kylaq ile devam edecek. Kylaq, Škoda'nın Hindistan'ın araç pazarının yüzde 50'sini oluşturan 4 metre altı segmentindeki ilk modeli olarak öne çıkıyor.

Škoda'nın 2025 planları arasında Vietnam'da faaliyete geçirmeye hazırlandığı yeni fabrikası da yer alıyor. Bu tesiste marka, Kushaq modeliyle B sedan otomobili Slavia'nın üretimlerini gerçekleştirmeyi planlıyor.

Markanın 130. yılını kutladığı 2025, Škoda için hem yeni modeller hem de global pazarlardaki büyüme açısından dönüm noktası olacak. Çek marka, elektrikli araç portföyündeki çeşitlilik ve yeni pazarlara yönelik stratejik yatırımlarla global otomotiv sahnesinde daha güçlü bir konuma ulaşmayı hedefliyor.

YORUMLAR
  Ünlü oyuncu 2 yaşındaki oğlunun ölüm haberini sosyal medyadan verdi...
Ünlü oyuncu 2 yaşındaki oğlunun ölüm haberini sosyal medyadan verdi...