Okul kayıtları için ne gerekiyorsa yaparız
Saat: 11:00
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, okul kayıtları konusunda önemli açıklamalarda bulundu. Selçuk, "Tek bir velimiz okula kayıt olamıyorsa çözümü için ne gerekiyorsa yaparız" dedi.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk konuk olduğu Editör Masası'nda, AA Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Şenol Kazancı, Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Özkaya, Genel Müdür Yardımcısı ve Genel Yayın Yönetmeni Metin Mutanoğlu ve editörlerin sorularını yanıtladı.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk yeni eğitim öğretim yılında yapılan yenilikleri ve gelecekteki hedefleri hakkında açıklamalarda bulundu. Selçuk'un açıklamlarından satır başları şöyle:
VERİLMEDİĞİNDE KAYIT YAPILMAMASI MÜMKÜN DEĞİL
(Bağış talebi) Velilerimiz 'vermek istemiyorum' dediğinde 'kaydınızı yapmıyoruz' durumu söz konusu değil, yasal olarak bu mümkün değil.
ÜCRETLİ KADROLU ÖĞRETMENLER MATRİSİ OLUŞTURULDU
Her bir okulun fiziksel, sosyal imkanlar, ücretli, kadrolu öğretmen oranı ve benzeri konularda imkanlarına bakıp o imkanlara göre öğrenci başına o okula katkı sağlama matrisi oluşturduk.
KAYIT OLMAYAN TEK BİR VELİMİZ DAHİ OLMAYACAK
Tek bir velimiz okula kayıt olamıyorsa çözümü için ne gerekiyorsa yaparız. İlçe ve il milli eğitim müdürlükleri bu konuda masalar oluşturdu.
ARA TATİLLER KALICI SİSTEM
Ara tatiller bir çok ülkede var. Uzun yaz tatili yaz unutmasını artırıyor. Ara tatillerde çocuklarımızın yapabileceği çalışmalarla ile ilgili hazırlıkları yapıyoruz. Ara tatiller, kalıcı bir sistemdir. Yazın okullar tatil olduğunda veliler çalışırken çocuk nasıl boşta kalıyorsa dönem içinde de aynı. Veli için 180 iş günü değişmedikçe büyük bir değişim yok. Diyoruz ki çocuklarımız bu tatilde şunları şunları yapabilir.
SÜRE İLE İLGİLİ DEĞİŞİKLİK OLMAYACAK
Çocuklarımızın akademik gelişimlerinin yanı sıra sosyal, duygusal gelişimlerinin de desteklenmesi için bu tatili fırsat bilmek istiyoruz. Bizim şu anda 180 günle ilgili değişiklik yapma planımız yok.
ŞU ANDA SINAV DEĞİŞİKLİĞİ YOK
Bunun sınavlarla bir ilgisi yok. Sınav değiştiğinde eğitim sistemi düzelir ya da düzelmez gibi bir sebep- sonuç ilişkisini kabullenmiyoruz. Şu anda böyle bir ihtiyaç yok.