SGK eksik gün bildirimi kalktı mı - Ek 10 Kaldırıldı mı?
Saat: 16:32

27 Mart 2018'de Resmi Gazete'de yayımlanan 7103 sayılı yasada sosyal güvenlik hakkında ciddi değişiklikler bulunuyor. Bunlardan biri de eksik gün bildirimi konusu. Peki eksik gün bildirimi kalktı mı?
7103 sayılı kanun, işverenlere sigorta prim teşviği, asgari ücret yardımı, asgari ücretlilerin vergi diliminden muaf olması, hurda yasası gibi düzenlemeler içeriyor.
Ayrıca 6661 sayılı Kanunla getirilen asgari ücret desteğinin devam etmesi ve işverenlere yeni sigorta teşvikleri verilmesi düzenlemeleri de yer alıyor. İşveren sgk teşvikleri 2018 başlıklı yazımızdan konu hakkında ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. 7103 Sayılı Torba yasada işverenleri yakından ilgilendiren önemli bir düzenleme daha yer alıyor. Bu düzenleme eksik gün bildirimi ile ilgili. 7103 Sayılı Kanunla SGK eksik gün bildirimi zorunluluğu kalktı mı, eksik gün bildirimi kalktı mı 2018 yılında verilmeyecek mi? eksik gün bildirim formu kalktımı, ek 10 kalktı mı?
Eksik gün formu bildirimi kalktı mı, eksik gün bildirimi kalktımı ?
7103 Sayılı Kanunun 67’inci maddesinde eksik gün bildirimi ile ilgili düzenleme yer alıyor. Söz konusu kanunla ek 10 kaldırıldı. Eksik gün bildirimi resmi gazetede yayımlanan Kanunun ilgili maddesi şu şekilde;
Torba yasa eksik gün bildirimi düzenlemesinden de anlaşılacağı üzere;
Artık eksik gün bildirim formunu diğer ismi ile Ek-10 formunu Sosyal Güvenlik Kurumu’na göndermenize gerek kalmayacak.
Ancak işçinin 30 günden eksik çalışma sebebini gösteren ilgili belgelerin en az 10 yıl süre ile saklanması gerekiyor. Sosyal Güvenlik Kurumu gerekli gördüğü durumlarda eksik gün sebebini gösteren formu sizden talep edebilecek. Eğer eksik gün gerekçesini gösteren belgeyi ibraz edemezseniz primi 30 güne tamamlamanız istenebilir ve idari para cezası uygulanabilir.
Örnek:
İşyerinde 2018 Mayıs ayında puantaj kaydına tabi olarak 15 gün çalışan işçi için normalde 23 Haziran 2018 tarihine kadar eksik gün bildirim formu ve puantaj tablosunu bağlı bulunduğunuz SGK’ya göndermeniz gerekirdi. Ancak son düzenleme ile birlikte ek 10 formu ile eksik gün bildirimi yapmanıza gerek kalmıyor. Sadece sgk puantaj tablosunu saklamanız ve SGK’nın talep etmesi halinde ibraz etmeniz gerekiyor.
Peki eksik gün kaldırıldı ama ek 10 bildiriminin kaldırılması ile ilgili SGK düzenlemesi çıktı mı?
SGK 13.04.2018 tarih ve 2821150 sayılı Eksik Gün Bildirimleri konulu genel yazısında eksik gün belgelerinin artık verilmeyeceği duyurusunu yaptı.
Söz konusu genel yazıda eksik gün belgelerinin artık verilmeyeceğini, işveren tarafından düzenlenerek arşivleneceği açıklanmaktadır. Sosyal Güvenlik Kurumu’nun 2018 Mart ayından itibaren artık ek 10 belgesi verilmemesi gerektiğine dair genel yazısı aşağıdadır;
Sosyal Güvenlik Kurumu ayrıca 17.04.2018 tarihinde www.sgk.gov.tr resmi web sayfasında da belgelerin verilmemesi gerektiği ancak 10 yıl süre ile saklanması gerektiği konusunda duyuru yayımladı. Duyuru metni aşağıdaki gibidir;
Mart 2018 eksik gün bildirimi verilecek mi?
Yukarıda da belirttiğim üzere 27 Mart 2018 tarihli resmi gazetede yayımlanan 7103 Sayılı Kanunla eksik gün bildirimi kaldırıldı ve ek-10 eksik gün bildirim formu kalktı. SGK tarafından konu ile ilgili 13.04.2018 tarih ve 2821150 sayı ile genel yazı yayımlandı. . Yani 2018 Mart ayından başlamak üzere artık eksik gün bildirimi sgk’ya vermenize gerek kalmadı. Eksik gün bildirimi 2018 düzenlemesi ayrıca yönetmelikle de belirlenecek. Özetle siz 2018 Mart ayından itibaren eksik gün bildirimini vermeseniz de olur.
10’dan az çalışanı olan işverenler için sgk eksik gün bildirimi kalktımı ?
Yukarı da belirttiğim üzere Kanunla eksik gün bildirimleri kalkti artık ek10 belgesi vermenize gerek yok.
Eksik gün bildirimi kalktimi, geçmiş yılllar Ek10 idari para cezaları silinir mi?
Geçmiş dönemlerde eksik gün bildirimi vermemekten dolayı kaynaklanan idari para cezası borçlarınız varsa bu kanuna istinaden idari para cezalarının iptali için SGK’ya dilekçe ile başvuru yapabilirsiniz. Başvurunuz üzerine SGK dosyanızı inceler ve karara bağlar. Kanaatimce idari para cezalarının iptal edilmesi gerekir. Ha 30 güne tamamlanan ve bundan dolayı çıkan prim borçları için iptal söz konusu olamaz. Sadece uygulanan idari para cezalarının iptali söz konusu olabilir.