TÜBİSAD Plus'ın yeni bölümünün konusu: Üretken yapay zeka
Saat: 13:34
TÜBİSAD'ın yüksek teknoloji dünyasının nabzını tuttuğu YouTube serisi TÜBİSAD Plus'ın yeni bölümü yayınlandı.
Serinin 35'inci bölümünde TÜBİSAD Üyesi Münir Kundakçı ve Y İnovasyon ve Teknoloji Kurucu Ortağı Ali Nihat Uzunalioğlu, üretken yapay zeka hakkında konuştu.
TÜBİSAD Plus'ın yeni bölümünde Y İnovasyon ve Teknoloji Kurucu Ortağı Ali Nihat Uzunalioğlu, TÜBİSAD Üyesi Münir Kundakçı'nın sorularını yanıtladı.
Üretken yapay zekanın birçok farklı sektörde ortaya çıkmaya başladığını söyleyen Y İnovasyon ve Teknoloji Kurucu Ortağı Ali Nihat Uzunalioğlu, “Özellikle sağlık alanında ilk örneklerini görmeye başladık; sanal asistanlar ve chatbot mimarilerinin yanında. Google'ın ortaya koyduğu AlphaFold adında üçüncü jenerasyon bir algoritma var. Artık siz herhangi bir ilaç geliştirmek ya da bir hastalığa çözüm niteliğinde bir şey sunmak istediğinizde elinizdeki protein yapılarını ChatGPT tarzındaki bir web sitesine girerek oradaki UI sayesinde deneyimleme şansı yakalıyorsunuz.
Pazarlama alanında da birçok örneğini gözlemliyoruz. Önceden müşterilere özel kişiselleştirilme konuşuluyordu. Artık hiper kişiselleştirme dediğimiz bir kavram söz konusu. Bizim bir web sitesine girdiğimizde ya da mobil uygulamalarımızı kullanıyorken müşterilerin davranışlarının 360 derece ne olduğunu çok rahat bir şekilde ortaya koyabiliyoruz. Bunlar sayesinde de üretken yapay zeka algoritmalarıyla birlikte artık bir ürünü üzerimizde gidip mağazada denememize gerek kalmadan direkt kendimiz gözlemleyebiliyoruz ya da ayakkabımızı giyip onu deneme şansı yakalıyoruz. Pazarlama sektöründe daha çok bunlara değinilmiş oluyor.
Finans ve bankacılıkta yine çok fazla örneklerini görüyoruz. Özellikle risk analizleri ve dolandırıcılık anlamında. İçerideki verinin özünü öğrenebildiği için herhangi bir alışılagelmişin dışında ortaya konmuş durumu hemen hızlıca fark edebiliyor. Dolandırıcılık tarafında rahatlıkla farkına varılabiliyor.
Eğitimde çok fazla öncü çalışmalar oldu. Artık öğrencilerimiz, öğretmenlerin belki gözünden kaçan durumların modeller tarafından farkına varılıp hem velilerin sıkı takibiyle birlikte hem de öğretmenlerin takibiyle birlikte çok daha sağlıklı bir süreç yaşayabiliyor.”